09.02.2018

Dit vigtigste møde i dag

 

Det vigtigste møde du skal være med til i dag, er ikke det på dit arbejde. Den vigtigste samtale i dag er ikke den, du mentalt har forberedt dig til længe. De vigtigste personer du giver din opmærksomhed til i dag er ikke dem "som er på vej op i firmaet". Det er heller ikke chefen.

Tværtimod mænd - er det vigtigste møde, du skal have i dag, er når du sætter dig ned med din familie og giver dem det kærlige lederskab, de har brug for. Den vigtigste samtale du skal have i dag, er når du ser dine børn i øjnene mens du putter dem i sengen. De vigtigste personer at give din opmærksomhed, er din hustru og dine sønner og døtre.

Den vigtigste lille gruppe, menighed eller udvalg, er ikke en på din opgaveliste. Den vigtigste familie i jeres fællesskab er ikke den, der gav det største bidrag til fællesskabet.
Tværtimod mænd - er den vigtigste gruppe, som du kan lede din kone og dine børn. Den vigtigste familie du skal tjene, er din egen.

Den ultimative test af din manddom er ikke, hvad du gør på arbejdet, eller hvad du påstår du gjorde i dag. Den ultimative test af dit lederskab er ikke din evne til at lede en virksomhed eller udvikle et team. Det ses heller ikke af dit bidrage til virksomhedens bundlinje.

Den ultimative test af din manddom og din ledelse, er ledelsen af ??din familie. Kan du, ved Guds nåde og gennem hans magt, hjælpe dem til at se mere af Jesus, blive mere som Jesus? Kan du lede dit hjem?

Dette kan være en ydmygende realitet for os mænd, men Gud holder os ansvarlige for den åndelige sundhed hos vores ægtefæller og vores familier. Den sandhed ses tidligt ??Bibelen. Gud placerede Adam og Eva i den perfekte og rene Edens have. Gud pålagde dem ikke at spise fra et bestemt træ, men Satan fristede dem og sagde "Har Gud virkelig sagt ikke at spise fra dette træ?" Eva besluttede sig for at spise noget af frugten fra træet og også give noget til sin mand, der var hos hende.

Men bemærk hvem Gud konfronterer
Ved aftenstid hørte de Gud Herren gå rundt i haven. Da gemte Adam og hans kvinde sig for Gud Herren mellem havens træer. Gud Herren kaldte på Adam: »Hvor er du?«  (1 Mos 3,8-9).

Gud ledte efter Adam, fordi Gud havde indsat manden til at være leder af familien. Men Adam var tilsyneladende ikke lederen. I stedet for at insistere på, at de ville adlyde Guds bud om ikke at spise af træet, stod han stille i baggrunden og observerede uden et ord ordvekslingen mellem Satan og Eva.

Nogle mænd har brug for at høre kaldet, "Mand, hvor er du?" Hvornår vil du rejse dig op, og være den leder som Gud kalder dig til at være? Hvor er du, når det drejer sig om, at elske din kone som Kristus elsker dig?

Hvor kommer motivationen fra, til at elske og lede vores koner og familier? Hvordan kan vi blive ved med at forsømme vores ansvar for vores familier? Hvordan kan vi være mænd, som Gud ønsker os til at være?

Ikke ved at skamme os til underkastelse, og ikke ved at tro, at vi kan vende tingene…
Men ved at huske den nådige som Gud udøvede over for os, fundet i haven midt i vores forræderi. Ved at reflektere over den barmhjertighed og nåde som Gud udviste, da han klædte os i vores skam med sit store offer.

Når Paulus udfordrede mænd til at lede og elske deres hustruer baserede han sin appel alene på Jesu nåde: Mænd, elsk jeres hustruer, ligesom Kristus har elsket kirken og givet sig selv hen for den (Ef 5,25). 

Din familie er den vigtigste menneskelige relation. Hvordan du leder dem, afslører hvilken type mand du er. Og du vil kun lede og have omsorg for dem godt, hvis dit hjerte er sammensmeltet med, hvordan Gud leder dig og har omsorg for dig.

Annoncer
Tilmeld dig vores nyhedsmail og få de vigtigste nyheder fra familiearbejdet.